Rozšírené
Prihlásiť sa
0,00€
0 položiek

Silná zákaznícka podpora

S vyhľadávaním Vám pomôžeme v chate aj telefonicky

Originálne diely

Ak ste nenašli náhradu za Váš diel, kontaktujte nás a my Vám dodáme originál takmer na všetky značky

Rýchle dodanie

Prepravné 5€, pri objednávke nad 150€ je prepravné zdarma

Verzia pre tlač Odporučiť priateľovi

Odblokovanie skútra

ODBLOKOVANIE SKÚTRA
Obmedžovače v skútroch a ich odstránenie

V tomto článku Vám priblížime blokovanie – obmedzenie skútrov a spôsoby ako dosiahnuť odstránením týchto obmedzení zo svojho skútra maximum, v našej praxi je riešenie obmedzení na dennom programe, a tak by sme sa chceli s riešením týchto problémov podeliť aj s Vami.



 

Väčšina obmedzení je snaha výrobcov spĺňat emisné a výkonostné normy, ktoré udavaja legislatáva krajiny, kde je skúter predávaný. To že je konkrétne Váš skúter obmedzený zistíte už z jazdných vlastností a to z obmedzenia otáčok motora na určitej hranici, prípadne rýchlostné obmedzenie. Dnes už takmer všetky 50cc skútre sú obmedzené do 45-50km/h, pričom ich reálna maximálna rýchlosť môže byť aj 65km/h.

 

Najčastejšie používané obmedzenia a ich riešenie

 

Variátor- je väčšinou blokovaný tak, aby sa nemohol otvoriť cely a tým pádom nedosiahneme najdlhší prevodový stupeň, čiže nedosiahneme ani maximálnu rýchlosť skútra.

Variátor býva väčšinou blokovaný reštrikčným krúžkom - prstencom medzi samotným variátorom a polremenicou. Tento krúžok býva dodávaný aj k malossi variatorom, aby bola dodržaná homologizačná norma, tento krúžok samozrejme nemontujeme.

Pre odblokovanie variátora odstránime tento reštrikčný krúžok.





Ďalším obmedzením variátora nie je krúžok, ale výčnelok na tele variátora.

 

Ak má Váš variator takýto výčnelok – vystúpenie, pre odblokovanie, je potrebné ho zbrúsiť, zarovnať .Ideálne pilníkom. Pozor, pri dostránaní dodržte aby bola plocha zbrúsená rovne.



 


 

 

Tretím obmedzením variátora je dorazová podložka ,ktorá je za pritlačným tanierikom variátora.

Podložka drží na 3 skrutkách a jej úlohou je zabezpečiť aby valčeky nedosiahli maximálnu polohu v dráhe variátora a nevytlačili tak remeň na maximálny prevod.Takto sú najčastejšie blokovane variátori na skútroch značky PeugeotHonda .Po odstránení tejto podložky je variátor odblokovaný

POZOR: Pri Piaggio / Vespa/ Gilera  variátore, túto podložku nevyhadzujte tam je to v poriadku

 


 

Výfuk –Ten býva väčšinou blokovaný slepými kolenami - črevami, ktoré treba odrezať a diery zaslepiť. Niekedy tieto kolená vedú do airboxu (vzduchového filtra) alebo do valca. Do valca vedú od výfuku cez gumené hadice a zväčša jednosmerný ventil, tento systém slúži pre dodatočné – opätovné spalovanie splodín výfuku a tak zníženie emisií, čo má však razantný dosah na zníženie výkonu motora. Pri autách tento systém poznáme ako EGR. Toto kolienko sa na výfuku tak isto odpíli a zaslepí, a to iste spravíme aj na motorovej časti, prepojovací systém s jednostranným ventilom a gumenými hadicami tak odstránime, podstatné je všetky vývody ktoré boli takto napájané zaslepiť.

 

 

 


Medzi ďalšie obmedzenia výfuku patrí dlhé koleno výfuku, ktoré je od výroby zbytočne dlhé, riešením je kúpa kratšieho kolena medzi valcom a telom výfuku.

 


 

Do poslednej rady výfukového obmedzenia patrí zúžené hrdlo výfuku pri prírube valca. Jedná sa o homologizačný prvok , kovový lievik, ktorý je zväčša uchytený iba jedným – dvoma bodovými zvarmi, pre nenáročné odstránenie. Toto obmedzenie býva aj pri kúpe nového výfuku od výrobcov ako Leovince, Tecnigas , Yasuni.  Odstránením tohto zúženia zlepšíte priechodnosť výfuku a využiteje jeho plný potenciál.

 


 

Sériové výfuky majú mnoho obmedzení, no aj po ich odstránení zostáva pôvodná konštrukcia tela výfuku, a prepážky s katalyzátorovou vložkou, ktorá  bránia v plnom využití výkonu valca, preto pri ďalšom zvyšovaní výkonu je výmena výfuku na mieste, viac o tom v úprave a tuningu skútra.

 

Karburátor -  Pri blokovaní karburátora býva použitá krytka v saní vzduchu, ktorá nám blokuje priepustnosť vzduchu. Pre odblokovanie kytku odstránime. Po odstránení krtky dostáva valec viad vzduchu a ten musíme nahradiť väčším množstvom benzínu, to rieši hlavná tryska. Jej výmena je zväčša za 10-15% väčšiu ako je pôvodná.

 

 

 

Ďalším blokovaním je reštrikcia v samotnom  šupátku , ktorá zabraňuje v jeho uplnému otvoreniu šupátka, v praxi to znamená že Vám máte mechanicky blokovanú maximálnu polohu plynu. Riešením je odstránenie reštrikcie.

 


 

Pri  4T skútroch,  je šupátko ovládane podtlakom cez membránu / klapku. Viečko membrány má na sebe niekedy reštrikčnú skrutku ,ktorá zabraňuje uplnému otvoreniu membrány. Skrutku  treba skrátiť tak aby sa nám membrána mohla úplne zdvihnúť-otvoriť.

 


 



Airbox – vzduchový filter

Častým blokovaním airboxu býva úzke dlhé kolienko, ktoré blokuje priepustnosť vzduchu ariboxu a následne do karburátora. Po jeho odstránení zväčšíme pomer vzduchu voči benzínu a to si následne vyžaduje vymeniť hlavnú trysku v karburátore  za väčšiu pre zväčšenie objedmu benzínú a tak naladiť ideálny pomer zmesi. Pokiaľ je kolienko iba zahnuté a má iba 2-3cm v celej dĺžke, jeho odstránanie nieje potrebné.  Do vzduchového filtra bývajú často privádzané aj spaliny z výfuku,  popis tohto obmedzenia najdete v odstavci výfuk.

 


 

Riadiaca jednotka – CDI

Pri 2T a 4T skútroch čínskej výroby býva zvykom blokovaná riadiaca jednotka (CDI). Blokovanie spočíva v obmedzení maximálnych otáčok motora.  Na internete nájdete veľa návodov ako odblokovať CDI ale málokedy sa to podarí alebo sa CDI poškodí, takže výhodnejším riešením je kúpa odblokovaného CDI, ktoré je mnohokrát na cene pôvodného CDI alebo ešte aj lacnejšie.

Upravené cdi od Malossi prípadne Naraku majú však už aj vylepšenia a to v podobe posunutého predzápalu čo má vplyv na vyšší výkon skútra.

 

V našej praxi sme sa už stretli aj s blokovaným CDI, konkrétne je s  vyvedením kábla na snímač otáčok spojkového zvona. Snímač tak zaznamenáva otáčky spojkového zvonu (rýchlosť otáčania kolesa), a po dosiahnutí naprogramovaného maxima, nepustí CDI motor, do vyšších otáčok. 



 

Toto obmedzenie býva využívané pri skútroch CPI (ružový kábel do cdi), Keeway či už 2T alebo 4T, no je známe aj pri skútroch s objemom 125-150cc a motorom GY6. V mnoho prípadoch stačí odpojenie  - prerušenie kábla , ktorý ide od snímača z priestoru variátora k CDI.





Priemerné hodnotenie: 4.92 založené na 12 hodnoteniach. Hodnotiť.

Pozitívne zákaznícke hodnotenia
Ivan (Hosť)
Sym 50
Zavaril som rezonančnú rúrku a egr. Predtým horko-ťažko 50
, teraz 70km/h.

© 2014 Scooter-tuning.SK, všetky práva vyhradené


Scooter-tuning.SK - predaj náhradných a tuningových dielov pre motocykle - bezpečný nákup, najlepsšie ceny, doprava zdarma nad 150€, rýchla dodacia doba. On-line konzultácie. Obchod s tradíciou a históriou.


0908 16 77 80
denne 9:00-15:30      shop@scooter-tuning.sk